Content Marketing - jak odnieść sukces i pokonać konkurencję?

Twoje tradycyjne metody marketingowe przestają działać?

Czujesz, że dotychczasowi odbiorcy coraz częściej ignorują przekazywane im treści?

To znak, że nadszedł czas na wielkie zmiany w zakresie strategii marketingowej.

Content Marketing - jako nowa forma reklamy Twojej firmy

Omawiane poczucie spadku zainteresowania daną marką dotyczy bardzo wielu firm, które zwykły promować swoje produkty lub usługi jedynie poprzez bezpośrednią reklamę o prostym przekazie. Tymczasem potencjalni klienci bywają znudzeni setkami informacji reklamowych, docierających do nich każdego dnia i nie zwracają uwagi na zawarty w nich przekaz.

 

Na szczęście od kilku lat testowane jest nowe, niezwykle potężne narzędzie marketingowe, zwane Content Marketingiem.

Czym jest marketing treści?

Content marketing to nie żaden cudowny wynalazek rodem z innej galaktyki, zupełnie niezrozumiały dla przeciętnego śmiertelnika. Choć szczególnie dużo słyszy się o nim w ostatnich miesiącach, to jednak nie jest także zupełnie nowym pomysłem na reklamę.

Marketing treści to technika opierająca się na analizie oraz interpretacji potrzeb potencjalnych klientów, tak aby następnie zaoferować im w atrakcyjnej i istotnej formie dokładnie to, czego poszukują. Innymi słowy, możemy mówić o sztuce zbierania informacji na temat treści, jakich poszukuje w internecie grupa potencjalnych odbiorców naszych produktów czy usług.

Posiadając dane na temat zainteresowań klientów, należy w ciekawy i unikalny sposób udzielić odpowiedzi na nurtujące ich pytania, zamieszczając w treści reklamę danej marki.

Etapy działania

1. Plan akcji:
– ustalenie oczekiwań i tematu
– ustalenie budżetu
– ustalenie grupy docelowej
– ustalenie czasu trwania kampanii
2. Podpisanie umowy o zachowaniu poufności
3. Wdrożenie działań
4. Raport i wnioski

Tyle akcji marketingu szeptanego przeprowadziliśmy

  • Zadowolenie 97%
  • Przedłużonych Kampanii 89%

60% ankietowanych osób

60% ankietowanych osób nie ma nic przeciwko otrzymywaniu informacji o produktach, przemyconych w interesujących ich artykułach. Miażdżąca większość, bo aż 70% respondentów twierdzi, iż woli marketing treści od standardowej reklamy (Demand Metric © 2013 SAP AG).

Wiele firm czy instytucji w nieco prymitywnej formie wykorzystuje content marketing już od kilku lat. Dobrym przykładem tego typu działań są broszury z przepisami rozdawane w sklepach czy darmowe czasopisma na temat zdrowego stylu życia dostępne w aptekach. Obecnie marketing treści dysponuje nieco bardziej wyrafinowanymi sposobami dotarcia do klientów. Najpotężniejszym środkiem przekazu stał się Internet, dzięki któremu firmy promują się za pomocą wartościowych artykułów na blogach, postów w mediach społecznościowych czy filmików na kanale YouTube.

Kluczową kwestią nie jest jednak medium, z którego skorzystamy, lecz zawartość publikowanej treści, która powinna przede wszystkim odpowiadać gustom oraz spełniać potrzeby odbiorców.

%

60% ankietowanych osób nie ma nic przeciwko otrzymywaniu informacji o produktach

%

70% respondentów twierdzi, iż woli marketing treści od standardowej reklamy.

Elementy bazowe content marketingu

Content marketing opiera się głównie na założeniu, że najlepszym sposobem na zbudowanie silnej, trwałej i pełnej zaufania relacji z obecnymi i potencjalnymi klientami jest dzielenie się z nimi niepowtarzalną treścią podaną w intrygującej formie.

Koncentrując się na potrzebach i zainteresowaniach naszych odbiorców, zaszczepiamy im wiedzę na temat produktów i usług w najmniej inwazyjnej formie. Ponadto korzystając z content marketingu nie pozwalamy odczuć klientom, że jesteśmy polującymi na nich drapieżnikami. Wręcz przeciwnie sygnalizujemy, że są integralnymi i najważniejszymi członkami społeczności, otaczającej naszą firmę czy markę.

Cała kampania powinna być prowadzona przede wszystkim w sposób przemyślany i naturalny. W końcu to na czym najbardziej nam zależy to zaufanie i lojalność naszych klientów, dlatego nie możemy sprawiać, by czuli się przez nas zwodzeni czy wykorzystywani.

Nie wolno nam zapomnieć o tym, że content marketing musi być przede wszystkim użyteczny. Ostatecznym celem prezentowanego materiału nie może być pokazanie jak dobry, piękny czy tani jest oferowany przez nas produkt. Odbiorca powinien jednak odczuć, że jesteśmy w stanie zaspokoić konkretne potrzeby i sprostać jego oczekiwaniom. Oczywiście wszędzie tam, gdzie jest to naturalne i logiczne, możemy zaprezentować walory naszej marki.

Obecnie klienci poszukują w Internecie przede wszystkim informacji, w jaki sposób rozwiązać dany problem, czy poradzić sobie z jakimś zagadnieniem.

Wpisując zapytanie poprzez wyszukiwarkę Google, powinni dotrzeć do strony internetowej, na której odnajdą rzetelne informacje, powiązane z reklamą. W ten sposób portale danej firmy odwiedzane są bardzo często przez osoby, których profil jest identyczny z profilem potencjalnego klienta.

Realizowanie kampanii content marketingowej

Chcąc na nowo zaprezentować się swoim stałym klientom oraz pozyskać nowych odbiorców produktów czy usług warto skorzystać z kompleksowej kampanii content marketingowej, przygotowanej przez specjalistów w tej dziedzinie.

Właściwa promocja firmy nie może się obyć bez ustalenia docelowej grupy adresatów oraz zasięgu prezentowanych treści.

 

1. Konieczne jest także wybranie właściwych tematów jak najściślej powiązanych z ofertą danej marki.

 

2. Następnym krokiem jest przygotowanie unikalnych treści pod postacią specjalistycznych artykułów, grafik, e-booków, webinarów czy video tutoriali. To tylko niektóre pomysły na oryginalne metody komunikacji z klientami, a to które z nich zostaną wdrożone w konkretnej kampanii, zależy przede wszystkim od charakterystyki docelowej grupy odbiorców.

 

Przygotowanie ciekawych materiałów to jednak tylko połowa sukcesu.

 

3. Równie ważny jest wybór właściwych portali społecznościowych, stron internetowych czy blogów, na których zostaną one zamieszczone. Konieczne jest także zadbanie o odpowiednią częstotliwość nadsyłania kolejnych treści, tak aby nadmiar informacji nie przytłoczył odbiorców.

 

To wszystko należy do zadań ekspertów zajmujących się marketingiem treści, którzy następnie wykonują analizy, statystyki i zestawienia, informujące o skuteczności podjętych działań.

Jeśli ktoś nadal nie czuje się przekonany o wartości oraz potencjale content marketingu warto, aby zapoznał się jeszcze z kilkoma faktami.

O wartości oraz potencjale content marketingu świadczy wiele danych, uzyskiwanych poprzez przeprowadzanie badań i ankiet, zarówno wśród odbiorców jak i twórców oryginalnych treści. Mianowicie ostatnie badania pokazują, że aż 88% specjalistów w dziedzinie reklamy z Ameryki Północnej realizuje strategię content marketingu (Content Marketing Institute/MarketingProfs 2015).

W Stanach Zjednoczonych na rozwój tej taktyki przeznaczana jest niemalże 1/3 całkowitego kapitału firm, rezerwowanego na promocję (Content Marketing Institute/MarketingProfs 2015).

Ponadto interesujące treści na stronach i blogach firmowych są jednym z trzech głównych powodów, dla których klienci śledzą daną markę.

Warto także dodać, że przeprowadzenie kampanii content marketingowej kosztuje średnio 62% mniej niż inne taktyki pozyskiwania zainteresowania odbiorców produktów i usług.(Demand Metric © 2013 SAP AG).

Podsumowując zdaniem światowych ekspertów w dziedzinie promocji i reklamy, marketing treści jest najpotężniejszym narzędziem wykorzystującym potencjał nowych technologii i środków przekazu.

Content marketing to nie tylko przyszłość wszelkich kampanii reklamowych, ale także teraźniejszość.

Głębokie przemiany w sposobie pozyskiwania zaufania i lojalności klientów dokonują się właśnie na naszych oczach. Im szybciej skorzystamy z otwierających się przed nami możliwości dotarcia do interesującej nas grupy odbiorców, tym większe mamy szanse na pokonanie konkurencji.

Zaufaj naszemu Doświadczeniu

Skontaktuj się z Nami w celu przedstawienia spersonalizowanej oferty Content Marketingowej dla Twojej Firmy

zostaw nam wiadomość

4 + 8 =