Marketing Szeptany

Prowadzenie działalności w sieci chociaż jest tańsze i zdecydowanie bardziej elastyczne, niż posiadanie tradycyjnego biznesu, także wymaga uwagi i zaangażowania.

Aby pojawiali się klienci, konieczna jest odpowiednia reklama.

Marketing szeptany

Prowadzenie działalności w sieci chociaż jest tańsze i zdecydowanie bardziej elastyczne, niż posiadanie tradycyjnego biznesu, także wymaga uwagi i zaangażowania. Aby pojawiali się klienci, konieczna jest odpowiednia reklama.

W sieci można reklamować się na wiele sposobów – począwszy od tradycyjnych, płatnych banerów reklamowych na stronach internetowych, poprzez działalność w mediach społecznościowych, skończywszy na kampaniach typu AdWords.

Istnieje jednak jeszcze jedna, bardzo ważna forma marketingu internetowego. Jest to marketing szeptany, czyli polegający na przekazywaniu informacji o produktach czy usługach „z ust do ust”. W życiu codziennym jest to bardzo popularna i bardzo skuteczna forma reklamy. Często przecież pyta się znajomych o rzecz, z której są zadowoleni i która przydałaby się i nam. W sieci marketing szeptany przyjmuje najczęściej nieco inną formę – formę wpisów na forach internetowych oraz na profilach firmowych w mediach społecznościowych.

Czy warto inwestować w marketing szeptany?

Jeśli szukamy w sieci jakiegoś produktu – przykładowo telefonu komórkowego. Najpierw precyzujemy swoje wymagania, a potem szukamy opinii na temat interesującego nas produktu. Jeśli nie mamy możliwości zapytania o to znajomych, szukamy opinii o produkcie w
internetowych porównywarkach oraz na forach.

I właśnie to dowodzi, że marketing szeptany jest skuteczny, bowiem
potencjalni klienci bardziej ufają opinii innych ludzi, niż reklamom.

Etapy działania

1. Plan akcji:
– ustalenie oczekiwań i tematu
– ustalenie budżetu
– ustalenie grupy docelowej
– ustalenie czasu trwania kampanii
2. Podpisanie umowy o zachowaniu poufności
3. Wdrożenie działań
4. Raport i wnioski

Tyle akcji marketingu szeptanego przeprowadziliśmy

  • Zadowolenie 98%
  • Przedłużonych Kampanii 94%

Marketing szeptany w liczbach

Najlepszym wskaźnikiem efektywności marketingu szeptanego są liczby. Według danych zebranych przez agencję Reader’s Digest, aż 72% Polaków ufa znalezionym w sieci informacjom. Pod tym względem zajmujemy drugie miejsce w Europie. Większym zaufaniem do Internetu charakteryzują się tylko nasi południowi sąsiedzi – Czesi.

Wracając do tematu Polaków i najbardziej zaufanych ich zdaniem źródeł informacji, na pierwszym miejscu znajdują się rekomendacje znajomych. Takie opinie za wiarygodne uznaje aż 90% ankietowanych. Na drugim miejscu są opinie internautów oraz strony internetowe marek lub producentów poszukiwanych produktów. To wszystko sprawia, że warunki do prowadzenia marketingu szeptanego są niemalże idealne. Duże zaufanie jakim ludzie darzą Internet i przede wszystkim opinie internautów sprawia, że w marketing szeptany inwestują przede wszystkim osoby, które nastawiają się na dynamiczną sprzedaż w sieci.

Wydatki i zapotrzebowanie na marketing szeptany jest ściśle skorelowane z branżą działalności.

Jak tworzyć marketing szeptany?

Zanim zacznie się tworzyć kampanię opartą na marketingu szeptanym, warto wsłuchać się w głos internautów.

Niemal połowa z nich powiedziała, że spotkała się ze sfałszowanymi opiniami na temat różnych produktów. Najprawdopodobniej nikt z nich nie był w stanie udowodnić, że dana opinia została napisana niezgodnie z prawdą, ale domysły i tak pozostały.

Aby nie wzbudzać podejrzeń w czasie kampanii, należy pamiętać o umieszczaniu realistycznych wpisów, które przedstawiają reklamowany produkt lub usługę w jak najlepszym świetle. Wpisy „przesłodzone” od razu wzbudzają podejrzenia i znacznie osłabiają wiarygodność kampanii oraz firmy.

Dlaczego warto skorzystać?

Marketing szeptany to bardzo dobry sposób na poprawę wizerunku firmy. Dzięki obecności na forach i w porównywarkach produktów, marketing szeptany pozwala na szybkie zbudowanie szerokiej gamy klientów.

Chcąc utrzymać zaufanie ludzi zdobyte w czasie kampanii, warto dbać o dobrą jakość świadczonych usług lub sprzedawanych produktów. Wtedy, oprócz płatnego marketingu szeptanego, nasza firma zacznie pomnażać zyski dzięki prawdziwej reklamie przekazywanej z ust do ust.

Zapytaj nas o spersonalizowaną ofertę dla Twojej Firmy

zostaw nam wiadomość

15 + 3 =